a

Povídání o józe a jiných věcech

a

Poslední příspěvky

a

CO VÁM MOHU NABÍDNOUT?

Vedu lekce jógy. V rytmu, při kterém si mentálně odpočinete, protáhnete a posílíte tělo. To je základní kámen k tomu, abychom mohli volně dýchat, cítit se spokojenější, vyrovnanější a zdravější.

woman-865021_1920
wind-chimes-4754977_1920
a

PROČ JÁ?

Vycházím z vlastní zkušenosti, jak silný pozitivní vliv má jóga na vyčerpání, stres, špatné pohybové vzorce a neutišenou mysl.
A protože mě moc baví vytvářet bezpečné prostředí, ve kterém se uvolníte natolik, že bude slyšet i váš vnitřní hlas. Ten, který budí respekt k tělu, sobě a světu kolem nás.

a

CO TO PŘINESE VÁM?

Postarám se o to, aby vaše praxe byla ničím nerušený, relaxační a dobíjející zážitek.
Nepřipravuji lekci jako jízdní řád ásánu po ásáně. Tematicky zaměřenou kostru upravuji přímo na míru atmosféře, denní či roční době, měsíční fázi... Pracuji s tím, co daný člověk nebo skupina aktuálně potřebuje.
Relaxační účinek podporuji aromaterapií, protože objetí laskavé vůně dělá náš den.

Photo by Chelsea shapouri on Unsplash
yoga-2662234_1920
a

PROČ “MOJE TĚLO, MOJE JÓGA”?

Protože každý je jedinečný, a proto zažívá i jedinečnou zkušenost při své praxi.
To nejdůležitější, co bychom měli do naší praxe vnést, je vědomí toho, jak se v ásánách cítíme a dýcháme, ne jak by měly vypadat.

Vyberte si lekci podle vašich představ

Užíváte si společně sdílenou energii na veřejných lekcích nebo upřednostňujete intimní prostředí uzavřené lekce s vašimi přáteli či kolegy? Hledáte individuální lekci ušitou na míru podle vašich potřeb, zdravotních omezení nebo kvůli nepravidelnému pracovnímu režimu? Nabízím lekce různého charakteru.

a

Otevřené lekce pro veřejnost

a

Individuální lekce

 

a

Lekce pro uzavřené skupiny

a

Yogas Chitta Vrtti Nirodhah

Jóga začíná tehdy, když můžeš kontrolovat své čitta-vrtti = vědomí, myšlenky. (2. verš Jógasutry, Pataňdžali)

Jak na nás jóga působí...

a

Flexibilita

Pravidelná praxe přináší větší fyzickou i mentální pružnost. Flexibilita přichází se správným provedením ásán v rytmu dechu a s respektem k našim aktuálním limitům. Ženské tělo je přirozeně pružnější než mužské. Možná i proto potkáme na lekcích častěji ženy. Náročnější začátky by nás ale neměly odradit. S trpělivostí se dostaví příjemné účinky, které nám najednou chybí, když praxi přerušíme.

a

Rovnováha

Jóga je původně mnohem více spirituální a filosofický koncept než „jen“ proplétání těla do neobvyklých pozic. Pouhé fyzické cvičení je západní pojetí jógy. Slovo jóga (původně odvozeno od kořene judž) má řadu významů. Všechny se ale v zásadě shodují na významu sjednocení, spojení, ovládnutí, pevné uchopení. Jóga nám pomáhá najít vnitřní harmonii a rovnováhu těla a mysli.

a

Síla

Odolnost a síla jsou dalším blahodárným účinkem jógy. Pranajama (techniky práce s dechem), pravidelná fyzická praxe i relaxace nás postupně posilují. Těšíme se z drobných každodenních pokroků. Při využití opory těla a zapojení správných svalových řetězců nacházíme balanc mezi STHIRA (pevností) a SUKHAM (lehkostí/pružností) ásány. V pozici nás poté nedrží zaťaté svaly, ale vědomá práce s tělem a dechem.

a

Respekt

Pokud se józe odevzdáme a necháme se unášet jejím stabilním proudem, odmění se nám pokorou a vnímavostí. Získáme respekt k tělu a jeho aktuálním možnostem, aniž bychom tím ztratili možnost posouvat se dál. Jednoduše přestaneme “tlačit na pilu”. Začneme si pěstovat „jógu mimo podložku“ – úctu k sobě i světu kolem nás.

Blahodárné účinky jógy

Už po první­ lekci se můžete cí­tit skvěle a možná ani nebudete přesně vědět proč. Může to být správným dýchání­m, zohledněním principů zdravého pohybu nebo úspěšnou relaxací­. Při dlouhodobější pravidelné praxi (ideálně každý den třeba jen na pár minut) si po čase vaše tělo vzpomene na správné držení těla, které nebojuje s gravitací a na aktivaci správných svalových řetězců. Vaše plí­ce budou mí­t prostor, aby se skutečně plně a vědomě nadechly. Zklidní­te mysl a objeví­te respekt k moudrosti těla a světu kolem vás.

Napište mi